^_^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday, 24 December 2009

Its almost a brand new year...


Sitting and lazing around...20 years...hehehe...the 21st year of my life...lets make a different!

I will be getting married to my prince charming soon...when???? when??



You'll find out soon enough kiddo!..hehehe...im just feel so blessed...i am happy...though the results will be out soon....i did my best...its not i didn't even try because I DID...just hope and pray for the best for now...InsyaAllah....



To him....i miss him...why is he so far away from me....waaaa.....



To her....up till today i don't know what went wrong...just, all the best in life ya!



To anyone else that i know...knew...etc..hehe...sorry for any wrongdoings to you guys...it's a brand new year in just....(counting fingers)...a week!...yup... a week yaw!...so...call it even?..hehehe...Anyways...have a fantastic new year in a week guys...love ya till death!..hahaha...."slay" it away...



2009 has been a tough year for me....lots of crying this year...hits the chart!..haha...there were ,some happy times...i 'met' him! (",)..hehe...A brand new year...for a brand new life...to have a brand new everything....



I update my blog earlier because..i could feel that i won't be near my lappy during the new year's eve and day...i will be busy with my new year's resolution...hahaha....i did that every year...but...never even try to fulfill it...dang!...but...but....2010...hope it will be a better year...

the year to turn into a new leaf...



Unexpected occurance in 2009...

what a year...

what a year...

Anyways...what are your new years resolution...??



Mine....



Shhhhh.....



TOODLES!(",)

Friday, 11 December 2009

GEOTEKNIK 2???!!

Pagi semalam…sejarah tercipta apabila satu kelas mengeluh betapa susahnya exam geoteknik 2!!!!

Ina da trauma…ina takot…doakan ina…doakan kami sekelas!

huhu….

InsyaAllah kawan2…kita banyak2 la berdoa agar semua dapat keputusan yang bagus2….

FINAL TINGGAL 4 PAPER!

YAY…hehe…

Friday, 4 December 2009

Finally!!

Starting next week...all of DKA 5 students will squeeze their brains out to go through all 7 final papers...wow!...7 papers...
Aku dalam keadaan yang amat risau...markah PB xdelah hebat mana...memang kena struggle untuk finalll...!!
Alhamdulillah....setakat ini, aku da 80% bersedia utk final...InsyaAllah....hari isnin..math...you do the math! hehehe....TETIBA TERINGAT T-SHIRT BRADER YG AKU TERNAMPAK KAT BANK BARU2 NI..HEHE...
ANYWAYS......
Sahabat2.... 5 semester kita bersama...sama2 lah kita berjaya bersama!
Chaiyok2 DKA 5!!!!
TOODLES!

Thursday, 26 November 2009

Memoirs of a princess

TOO MANY THINGS ARE KEPT INSIDE..EACH DAY PASSESS BY WITH A PAIN IN THE HEART..IT’S PAINFUL

DON’T KNOW WHO TO TELL ..HOPING FOR THAT SOMEBODY TO UNDERSTAND..

WHAT WE HAD BEEN THROUGH BEFORE IS UNFORGETABLE…

BUT WHY DO THESE THINGS HAPPEN??

YOU ARE OLD ENOUGH TO UNDERSTAND WHAT I MEAN…

SOMEONE THAT YOU ARE NOT COMFORTABLE WITH IS THAT SOMEONE WHO I STARTED TO CARE AND BE CLOSE…

I CARE ABOUT ‘OUR’ RELATIONSHIP..NOT WITH ************…

YOU HAVE CHANGED DEAR..

ANYWAYS… TO YOU..I JUST HOPE YOU UNDERSTAND..

TO MY HUBBY,

I LOVE YOU!…DON’T WORRY

IT’S NOT ABOUT US…

IT’S ***********************************

OKAY…

TOODLES!

Sunday, 15 November 2009

Minggu menakutkan…huahua

 

Minggu yang penuh dengan cabaran..aku penat sebenarnya…banyak masalah….ibu…ibu….tolongg….

Friday, 6 November 2009

Minggu tekanan jiwa!

Assignments makin melambak...due date sume sama!!! Adoy....ni semua dugaan kan...program running esok...aku risau...macam2 nak difikirkan....kenapa kami dikerah begini???????
Penat sangat...otak da jammed da!

True, final is just a few weeks away...but...stop pushing us like this...penat! penat...pena..

Anyways...Aku yakin..semua perkara yang kita lakukan pasti ada hikmah....aku redha...test kuiz? xpe...aku taw takat kemampuan aku...insyaallah...

Toodles!

Monday, 2 November 2009

Ayah..




Yup...it happened so quickly..never had the chance to say how much i love him...i was too far away from him....i miss him....i miss him so much....at times like this...raining..like my heart is when he came into my dream last night...i dreamt of him...he was ;like trying to say something but kept quiet..he was so close...yet so far from me...everything around me was white...include the white robe he wore...he looked at me from afar...i cried because i wanted to hug him dearly...i miss him...i miss him...




when i lost him ( n we) i knew everything will never be the same...he was like the funny guy because he love to tease my mum...he loved mummy so much...n i knew mummy feel the same way too..till now...no one can replace him in my (our) heart(s)...
TOODLES....

Wednesday, 28 October 2009

Life as it seems

I was just sitting around then i heard a loud bang outside...
I woke up...fooh...it was just a dream...i suddenly miss everything around me in the past...everyone was happy with no worries...we laughed together...we cry together...we felt safe with one another...
As time passes by...everything has changed...everything seemed so different..i used to have a friend whom i adored and respect...but now...?
I used to be happy with my friends...but now?
I had to not be myself whenever im with that person...why? Because i am hurt because of her....
Where is the happiness that we felt 2 years ago....where is the laughter we heard just a year ago? Where are my friends whom i love 2 months ago? Everything is dead and gone..
Still, i know..nothing can stop me to be me...I am me...and no one can be me...enough of taking care of other people's feelings...i have feelings too....
everyone is not perfect...not everything ends with a happy ending...and nothing is...death shall apart the life and times of a human...
Toodles!

Tuesday, 27 October 2009

POLI DUNGUN! JPK wonders..

Makan meehoon goreng for breakfast...with the most beautiful view...
we were on our way to the top of the rock..hehehe...mashur pesal?


Forum..sesi soal jawab antara JPK PSIS N PSMZA


Adikku Bagos..ahh..majok gak!



The Sweetest Memory...love u guys!



Kenangan kat dungun memang best..ahli2 jpk sana baik2 belaka...adik2 ku juga sgt bagus...friendly dgn org luar...im proud of u guys...dunno what to type...just too excited too upload loads of memories...check it out!

Thursday, 22 October 2009

My new best friend! Im lovin it!...


Freaked out...psyched...dorky...now..



I am currently a cuckoo bird who just escaped from PSIS..hahaha....assignments are tottaly my new best friend now...ain't that sweet (owh...liar ..liar..pants on fire!) ....huhu.....wish i could be away...just a while to ease up a little...



Stressed out? OF COURSE!... Danggg....

Wednesday, 21 October 2009

Sahabat...sahabat...sayang korang!


FRIENDS ARE ALWAYS THERE

FRIENDS ARE FOREVER THATS FOR SURE

Sahabat..tanpa sahabat..hidup kita sunyi...sangat sunyi...sahabat merupakan insan yang sentiasa berada disisi bila diperlukan..tidak kira susah mahupun senang...thanks you guys..for all the support...kita sama-sama berjaya k sahabat!!
...Im thankful for having the chance to know you guys...hope our love last and never dies....

Tuesday, 13 October 2009

Goobly! Hahahaha...it just popped out...


Salam and hello to everyone...tonight is kinda lonely...everything seems quite...too quite...my head is twirling like nuts! Still...with hope n will in wanting to update this blog so much...i pushed everything i had in me to type what i wanted to say...wanna know more ...stay...hate me and pissed off? just leave...simple rules..hahahha


So...it has been quite a while since we spoken...and i dun mind a bit...regarding what happened in the past...i apologize again...it's just that im so sick and tired now...my hearts kept telling me to payback...but...mind and instinct helped a lot! Thankies!..hehehe...why waste my precious time thinking about something i my self am not sure of in the end..when i can actually be better in the future...


I smiled...and am smiling while updating this blog...why? Estas loco!... Si...estoy loco..pero...i still can diffrentiate what is good and what is bad...in terms i like to use...GOOBA!..hehehe...cute word...me likeyyy...like the word rachel's daughter said...GLEEBAH!


Owh..yeah...almost forgot...the teddy bear...up there...is actually the kind of bear that i want....to HIM...i nak yg tu gak! hahahhahhaha....siapa HIM tu?? no one...hhuhu...so, who's gonna give me that bear?!...

Although i am not quite certain regarding the future I might be in...One step at a time like JordAn said... anyway, be good! and let's make it fun !


Toodles!

Monday, 12 October 2009

Lepak kat umah baru Pika!...besh!


Ni umah bru Pika..cntik kan... sweet gtu!



Kami lah yang berada di tanjung karang tu! heheheh




Hehehehe...pika kat belakang...ngee


Weekend baru2 ni...aku n syud g ikot pika kat umah bru dia...besh gila...cantik plak umah bru pika(ngan family_).hehehe...dlu aku , wani syud dtg...xciap penuh ag...stil renovating ag..but now...cantik sesangat..hehehe....kat umah pika ...masing2 dok masak je..hehehe...bosan...xwat pape...family pika xblek ag time tu...hehehe....seronok bercerita....seronok kemas2...seronok masak2...seronok dpt bersama dgn kawan...aku terfikir...pas kuar poli, mesti jarang sgt jumpa...mesti rindu saat-saat bersama sahabat2...sedih pulak....k...wani xcaye kita org masak..meh ..ada bukti...hehehe...tapi wajah xtnjuk la...kat umah la katakan...





Ni la lauk kami malam tu..beshhh



Kami masak waniiii...pasni ajak ain tlg wat tomyam




Sambal Syud n Pika masak...sedap...ngee





Thats alll...

TOODLES!





Friday, 9 October 2009

Bingai... a new word..ngee... :p

Im sick and tired... I don't care anymore...im only human...
Kak Long!! U know her...huhuhu.... Penat kan kak...penat....
So long and goodbye....u wanted it this way..akan ku tunaikan...all i know i want to pass all papers this semester like everyone else...maleh...
Try being in my shoes..then u will know how i feel
Ok...i will follow my steps! My way...
Toodles!!

Wednesday, 7 October 2009

Can I like....CRY???

Aku pandang sekeliling...semuanya rasa macam da berubah....entahlah....aku mengeluh..ye aku mengeluh sebab aku xsuka dengan apa yang sedang berlaku sekarang ni...aku ada ego..dia ada ego..dia ada ego..kamu ada ego..awak ada ego..kau ada ego..semua ada ego...20 tahun aku hidup di muka bumi ini....

lebih kurang 17 tahun aku hidup dalam berkawan....

15 tahun melalui hidup sebenar...dan

10 tahun dalam persahabatan...macam-macam yang da aku lalui...tapi...ujian kali ni betul2 membuat aku terasa putus asa...tapi, nasihat dari seorang sahabat telah membantu aku untuk buang perasaan dendam, marah jauh2...entahlah..kadang2 aku rasa asyik aku aje yang jaga hati orang..aku biar je org pijak aku..aku biar aje orang b****kan aku...sedih..memang sdih..sebab dari skolah benda macam ni jadi....penat sgt..penat sangat!!!


Berikut adalah luahan hati aku tanpa berfikir...(geram sgt!)

Nak tegur aku bila perlu, nak senyum kat aku bila ada mood, nak berkawan dengan aku bila ada masalah...macam tu ke konsep kawan??

Hidup2...aku dengan masalah aku....course aku yg cam gila....assignment belambak....kelas memanjang(ganti lagi)...tests and quizes like a heavy rain!...PENAT SANGAT TAHU X??!!...

Kalu rasa xnak mcm dulu, xpe aku xkisah...tapi jgn uji aku mcm ni..aku ni manusia biasa mcm ko gak...bila marah xnak tegur aku...bila happy2 suka2 je...bebaik tetiba...pelik aku sebenarnya...dan aku dah xtahan...kalau kau nak macam tu...aku boleh jadi mcam tu...ko xckp dengan aku..xkisah...aku ley jdi bisu dpn ko kalau nak...itu yg ko suka kan?..aku diam je ah...sebab aku da penat (da bape kali ulang?)huhu...

Gilak la...ni memang luahan xpuas haty ni...setiap malam aku nanges pikirkan ttg keadaan..tapi bila difikirkan balik..aku confirm ko xpenah pk pasal aku pun...ko ilek je..sedangkan aku yg sedaya upaya xnak keadaan makin tegang...U STARTED IT FIRST...AND I SHALL FOLLOW UR "STORY"...U WANTED THIS WAY...I MADE IT THAT WAY K....

Toodles!

Tuesday, 29 September 2009

TEST!

MALAM NI
DI MNA??
XTAW....

9.00 MLM

DOAKAN PUTRIII!!

Toodles!

Yayay!

As i woke up...i checked my inbox from my phone...still no good news...i stretched and yawned...sat down at the end of my bed...mumbled about not wanting to go to class....class begins at 2.30pm...dang!...i went to the toilet..and saw a cat..not a kitten but a cat..that suddenly acted like a kitten that was hunger for love...what?...so very annoying...*&%^$%^& cat....

I washed my face...hurm! pimple! pimples! n more pimples! i sighed....huh....20 minutes to go and i still haven't change wear the baju kurung ..i rushed back and changed...suddenly...i received a message...
1 Message received
DKA Syodod

Before reading it, i smiled because, somehow..i knew..today's evening class will be canceled(due to certain circumstances)...and it was true!!!..hahahahha....yay!...

JOM TDO!

Toodles!

SAHABAT...aku rindu kau


Assalamualaikum wbt...(luahan)

Aku hanya manusia biasa yang punyai hati dan perasaan seperti kamu..tetapi, kenapa bila keadaan mula kembali pulih, kau makin menjauhkan diri...sememangnya, aku tersentap dengan kelakuan kamu...aku mohon seribu kemaafan kerana kesilapanku yang terdahulu...aku meneruskan seperti biasa walaupun hati menangis terkenangkan kamu wahai sahabat...aku tidak mampu lagi kini..melihat kamu bergembira seolah-olah tiada apa yang telah berlaku...aku tidak mahu begini..aku ingin kembali seperti dahulu kala...seperti bila aku menangis menceritakan masalah aku kepada kamu..atau kamu datang senyap2 ke bilik aku kerana takut teman bilik aku marah..atau ketika hanya kita berdua yang menyambut hari raya aidiladha...tapi, kenapa sekarang semua lain..kenapa semua tidak seperti dulu?


Baiklah..setelah sekian lama kita hanya dingin, biarlah sahabat...aku faham..aku mengerti dengan takdir Allah swt...mungkin ini yang dirancangNya..semua yang berlaku ada sebabnya bukan? ya..ada sebabnya...kini, aku hanya mampu doakan kesejahteraan kamu biarpun dari jauh...aku doakan kamu gembira sentiasa di samping sahabat2 kamu....aku suka melihat kau tersenyum kerana aku tahu ketika itu kau gembira..Senyum selalu kerana senyuman manis kamu menarik minat ramai yang mengenalimu kan?..hehe...ye..semoga kamu berjaya dunia akhirat dengan izin Allah swt....Di sini aku ada lagu khas untuk kamu wahai sahabat :)


Sahabat…mengapa kau pergi

Tinggal aku sendiri

Kau tahu ku tak sanggup
Sahabat…ingat lah kau slalu

Jadi yang terbaik

Walau kau tak disini lagi
Sahabat…aku rindu padamu

Datang walau sesaat

Ku ingin kan kau hadir
Aku disini dan menunggu

Diam tanpa dirimu

Kau tahu ku tak bisa

Beranjak terbang dan melayang

tanpa diri mu ku tak bisa dan kembalilah
Toodles!! :)

Saturday, 26 September 2009

Ketika ini...aku memikirkan....

Sedang aku duduk di hujung katil sambil menaip laptop yang terletak di atas iron board dalam bilik aku...aku terasa sayu dan sedih....sedang aku berjuang matian untuk kukuhnya sesuatu yang aku amat sayang..rupanya...perkara yang lebih penting telah aku abaikan...aku sedih sangat...memang...orang ramai cakap aku xpatut teruskan...dan kalau diikutkan hati...aku sudah mahu berhenti "bermain" permainan yang seolah2 tiada garisan penamat...
Aku terfikir...sedang aku nasihat orang..sedang aku menegur orang...sedang aku bekongsi ilmu dgn orang...kenapa aku tidak buat dengan mereka? Ye...mereka? Siapa MEREKA ni put??
Golongan yang amat penting dalam hidup aku...bila aku tegur mereka...susah sekali nak dengar...aku terasa...memang aku terasa..kerana aku sangat jarang dengan MEREKA...aku sayang MEREKA....ini yang berlaku..memang adat hidup macam ni sebenarnya...aku terima semuanya...kerana MEREKA lah yang akan membantu aku bila aku susah...itu aku pasti...cuma...aku hanya ingin yang terbaik untuk mereka...teguran aku seolah terlalu keji dan MEREKA xambil serius dan sering memperkotak katikkan kata2 aku...tidak mengapa....aku hanya senyum..
Benar..hidup ini perlu dinikmati...tetapi..berpada2...semua yang berlaku ada sebabnya...dan itulah yang sering aku terapkan dalam minda aku...bukan cliche...cuma rasional...kita di dunia sementara...akhirat kekal abadi...aku takut sebenarnya...aku takut sangat...jika diikutkan pengalaman..aku sangat jahil dulu(tidak perlu lebih lanjut)...sekarang, aku tidak pernah keluarkan statement aku ni "perfect"..aku xdelah baik mana...cuma...xdelah sejahat orang yang jahat...
Bila aku renung awan di siang hari...aku terkenangkan semua peristiwa dulu...ada yang menyebabkan aku menangis...aku yang membuat ku tersenyum...Usia aku yang baru mencecah dua puluh ni telah banyak aku lalui...bukan untuk membanggakan diri...tetapi ikitbar....
Ayah...(Al-Fatihah buat arwah)....ayah telah banyak ajar aku erti hidup...tapi, aku buta dan ***** untuk memahami...aku suka memberontak...ketika aku diberitahu ayah sudah tiada...aku terdiam...kenangan yang tidak akan aku lupakan sampai bila2...menyesal da xguna...ayah da xde....ibu seorang yang sangat tabah menerima semua ni...dari 0 ttg pengurusan hal2 bank semua..sampai menjadi antara yang pakar..hehe...love u mummy...rindu ayah....
My siblings...love them to death...mereka lah tempat aku mengadu...walaupun kadang2 geram je rasa...bila difikirkan...sayang dorang...kakak aku yg sangat garang bila marah, tapi sangat baik bila hepy....ameer...adik lelaki aku yg teramat degil..tetapi seorang yang pandai menasihati...dan ueen...yang paling bongsu...seorang yang cepat emo...tapi dialah penghibur keluarga...selalu buat orang gelak...sengal tul...
Fatin, kazen aku yang paling rapat...setiap bulan dtg umah..hehhee...xdelah stiap bulan...cuma macam selalu la gak...best fren aku dari kecik...rahsia kami dari kecik sampai skunk simpan...hehehe...kami da berjanji..kalo terbongkar...kami leh bunuh satu sama lain..hehehe...xmingkin kot..ngee...teah sengal...sesengal ko..ko tetap jadi penasihat aku kan...hehe
Ain..sahabat aku dari sem 1...1st yang aku kenal..dia lah...mula2 ...lemah lembut...baik sesangat...sampai dalam fikiran aku "ko xpenah wat dosa ke??"...begitu sekali...huhu...innocent girl...sayang dia..sebab dia jujur...sampai skrg kawan...kekal taw ain!
Syud n Zana....double trouble....sahabat2 baik aku juga....dorang ni...aku berkwan dari sem 1 gak...muka mcm ain...innocent...yang bezanya...ain betul, dorang tak..haahha...tapi, dorang ni memang sekepala dgn aku n memang syg korang weyh...thanks sebab kawan dgn aku...sokong aku...love ya guys!!
Naji...nama yg aku rasa aku je panggil kat kelas...sahabat aku yang da macam adik...sayang dia...manja...suka suh aku picit kening..yup kening...dia ni cepat pening...hehehe...dia la tempat aku mengadu nasib...cinta? yup...tempat aduan cintaku..hehehe...sahabat...semoga kita tetap kekal baik...syg ko naji..hehe...nnt ak sampai umah ko yek..Susah senang aku...susah senang dia gak...vice versa..hehehe
B...sahabat aku dari sem satu gak...ramai2...aku rasa dia lain cikit...cara dia menjadi sahabat aku cukup berbeza...aku sayang dia sangat...mungkin, keadaan tidak mengizinkan untuk kita kekal sebagai sahabatkan b...xpe aku faham...cuma aku doakan yang terbaik utk ko dan keluarga ko...take care...whatever happens..u will always be my best friend...
Wani, Cmon, Nad n Pika....dak 4 orang ni sama sengal dgn syud n zana...tapi best gilak lepak dgn dorang...happening...wani yang terlebih jujur...cmon yang cumel....Nad salah seorang penasihat aku... pika yang otai...tapi muka baik..hehehe..friendship forever ya!
Dak kelas DKA sesi julai 07...thanks taw...seronok kenal dgn korang....
JPK...JPK yang da lama terpahat dalam jiwaku....JPK...my beloved...aku bermula dengan JPK...hidup dgn JPK..insyaallah...tamat poli dengan JPK...Senior dulu dan semasa...thanks..adik2 ku..teruskan perjuangan...
Si dia...aku rindu kau...rindu sangat...tetapi, mungkin ini yang terbaik...ingatlah..kenangan kita itu akan terus terpahat dalam otak aku..aku sayang kau...hehe
Fitri...aku kenal ko da lama...berpisah jauh lebih lama...dan baru mahu bermula sgt sekejap..tuhan lebih sygkan ko kan...Aku redha dengan apa yang terjadi...(Al-Fatihah buat arwah)
Hidup-hidup....karma....
Memang...siapa bilang hidup ni mudah weyh?? No one...except maybe those who have such perfect life might deny..but, i can assure the total of deniers!..hehe
Bnyak sangat yang telah aku lalui....
APA PUT??!! APA YANG KO DAH LALUI TU??!! CITE AHH...GEDIK TOL!
Sorry..i won't and will never...my blog is way too exposed to the outside world...Biasalah...semua orang ada masalah...dan aku sekadar berkias di blog aku..kerana macam ni pun aku da rasa sedikit puas....hah! let out a bit....burn the rest!.hahahha...Aku sayang semua yang mengenali aku...dan terima kasih kerana sentiasa mengikuti blog aku...
TOODLES!

Monday, 21 September 2009

Raya Pertama+kereta= ACCIDENT??!!

Assalamualaikum semua...okay..the first day of eid should be celebrated with fun n joy ...but...my first of raya turned out to be "a not so horrific accident, but i wouldn't want it to happen again" accident...yup...we got hit!...The chinese guy who "langgar" our car...actually twist the story of what really happened to the police!





Yup..he actually lied and claimed that we "langgar" him....sengal aite!(gila rojak)...huhuu....yup...i was totally angry and it was definitely a mood spoiler...we spent almost a day juast at the police station to lodge a report...long story short...everything was settled after...the chinese guy had to pay the damages(even if he refuses to!)...hahahha..padan muka...geram je...boleh pulak putar belit citer...and come up with a new one...memang kurang ajar betol....not only that, he claimed that his wife is currently mentally ill...(well, i think he did not want his wife to be the witness of the scene....)...my brother almost swing a knuckle punch..but we manage to control that boy...it was a totally frustrating first day of raya....



STILL...after all the commotion...we(kakak, atin,me,ueen)decided to catch a movie....we wanted to watch final destination...but, it was at 8.00 pm...too late!...we q'd but still haven't decide what to watch...as we reached the ticket booth...we ended up watching MOMOK THE MOVIE.....uuuuu.....totally not creepy...but funny....(silly funny)...tapi...still..ala2 la je...huhu..


K thats all for now...toodles~~

Saturday, 19 September 2009

As always....CRAMPed!...ouch....


I woke up on my comfy bed...and sat ....hmmm....i thought....i have been in many "failed" relationship....the last i almost been in passed on...Allah rest his soul...i closed my eyes....wish i was with him....i wonder how is he now...(currently)....yes...how about that friend of mine u might ask?...well..is not that i don't love him anymore...because i do...it is just that...i need more time to be thinking about me n him relationship...and..i dun wanna hurt him...he's too nice...me? like a heartless *****...huhu....well....


Sometimes...i do wonder...why do i keep having the same fate in EVERY relationship i've been one??? Come to think about it...practically...i played a certain part in actually "ruinING" my relationship(all)...but, it is for a good cause...I tried to keep quite...but it was hard for me...so i tried to be honest...ouch..that hurts!....so...lay low putri....i said...and i will....to that MR.MY FUTURE HUBBY....I will be waiting for you...maybe we never met...or maybe we had...or even we already knew one another....fate is in god's hands....and...i leave it to destiny to decide...


How love play a crucial part in one's life...it is urs to decide how good or bad is it....


TOODLES!

Friday, 18 September 2009

Wednesday, 16 September 2009

Happy Birthday Mummy Dearest!!

15.SEPTEMBER...Bday ibu...sayang ibu...happy2 and smoga panjang umur dan dimurahkan rezeki...syg ibu..kami sayang ibuu!!!.....mwahh....

Tuesday, 15 September 2009

MOHD FITRI BIN ........

Setelah mengenalimu..ku rasa kelainan dalam diri...kerana engkaulah menjadi pilihan ramai....aku hARap sangat kau cepat sembuh..tapi, mengenangkan kemalangan itu berlaku ketika kau bersama gadis itu...hati menjadi marah yang teramat......Aku hanya insan biasa..aku hanya mampu berdoa....
Allah SWT Maha Adil, pengasih lagi penyayang...pengampun....Aku harap...kau diampunkan Fitri....

Thursday, 10 September 2009

Huahuahuahua....hari sengal!Thanks kengkawan!














Aku berlari ke jabatan pengajian am...(sebenanya berjalan dalam keadaan yang laju)...takut terlambat...pening kata xdpt dtg sebab xde transport...xpelah...dugaan kan..demi menaikkan nama kelas...aku pegi sorang2...nampak lect b.i kesayangan aku...ngee....aku da la comot gila...bru balik kelas la katakan...full class...huhu...tapi start kul 10..ngee....xpe2...k..aku teruskan...sir tnya aku mana pening..aku bg tau la yg dia xdpt dtg..tetiba dia tnya aku.


"da ready ke?"(in english)"


Aku cam blur sengal ubi...ready pe plak..katanya practice..


"nevermind...come in..




aku pon ikot je...huhu...then nampak kat opis JPA bahagian bahasa inggeris ramai pulak yg speaking...mcm tgh practice...tp practice yg lain macam...practice yg mempunyai wajah untuk bertanding!





Aik? Aku cam pelik ...pehal lak ni.,.bingai tol...rupanya time aku dtg tu la pemilihan utk wakil poli...utk elocution...aku sumpah ingat lambat lagi...memang x terpikir bertanding hari ni...






sesengal aku pon masuk xbersalah



"u r contestant num. 6 ya putri"


Wajah blur ku...agak lama bru respon...sengal...


"skrg yg keberapa miss????"







"EMmm...Contestant num 4...


Adoyh..meman xleh blah..aku xprepare langsung deyh...hampa nya dak kelas nnt..aku nak gak menapak sampai ke sabah...tp..time tu memang aku yakin aku kalah...keliling aku sume cakap omputih je...adeyhhh..



Aku dgn xpegang pape sebab kertas yg diberi kosong...men bedal je kat depan tu...pom pang pom pang...abeh 3 minit...da bunyi loceng pon aku bedal je...hehehe....sampai habis ayat aku...aku blah...n duduk....fuh...confirm last...




Da habis sume contestant...sume diminta kuar...aku memang confident aku kalah doh...redha..aku wat muka kat sir...dia sengeh2...maw xnya...katanya practice...sedihhh!!

Kita org dipanggil masok...aku yg paling lemah...hampa dgn apa yg berlaku!....huhu...announce je winner...


First prize boy n gurl....







Nama aku lak naik!...time tu syok ngumpat dgn lect b.i sem 2...hehe....alhamdulillah.....aku berjaya di peringkat pertama....dan aku akan ke SABAH!...2nd 3rd 4th 5th consolation prize winners are all great too....congrats to u guys ......for my achievement...thanks to my mummy....also thanks kepada dak kelas yg xberhenti2 support aku dari belakang...sayang korang sesangat!!!!



Insyaallah...Aku akan wat yg terbaik....




Toodles!!

Wednesday, 9 September 2009

SoMeThInG ThAt pOpPeD OuT Of mInD 10 SeCOnDs AgO



Okay...it has already been two months for the new semester and it is indeed a tough semester for me...so many things had been going on and off lately...like what? im sure u know...its not like im not taking part in this battle of the "..(if i may say..hehe)...its just that theres too many other things to be thinking about..sure..being banged like that publicly did make me feel soo....(no need to mention)..but..come to think of it..there are some things that we need to think...other points of view..we cannot judge ourselves...but the people around us will...agree? im sure u will...because this i what were supposed to be..


Im Not trying to be judgemental...its just that..i wish everything will be baCK TO NORMAL...hope so...and will always do...to the 'anonymous' guy/gurl who " my friend's blog..i applaud for ur braveness to say like that publicly...thats all......and..if u have ideas to be a better(perfect) person...do come forward and share ur knowledge...sharing is caring....ALSO..being perfect has never been easy...we have our weakness...anyways...i wish everything will be okay...fyi, my friend appreciate ur":)


To my friend...we have been in this together like forever...be strong...don't act too hasty...focus on ur study and i wish u all the best...love conquers all is not true!hehe...love ya buddy..


For the coperation with Persatuan Ukhuwah...JPK members would be glad to help.....GIVE N TAKE IS A JOURNEY TO HAPPINESS.u guys do helped us in so many ways...n we appreciate the sincerity u gave us....May Allah bless each of our activities and may this relationship with ur party grow strong everyday..InsyaAllah...


JPK has been in my 'blood' for the past 4 semester..this semester is the 5th semester i let myself into this crazy work....i dun care what people say..because i love JPK...and i wish the best for all the members...for all my family...


TOODLES!

Tuesday, 8 September 2009

LUAHAN AKU KEPADA DIA...

si realmente quieres a alguien, lo único que quieres para él, es su felicidad, incluso sí no se la puedes dar,,,
YO ESTOY AQUI PARA SIEMPRE POR TU CORAZON....YO REALIDAD QUE ES MUY IMPORTANTE...Y..TU ES EN MI CORAZON...MI VIDA...
Siempre necesite tiempo para mí.Pero nunca pensé que te necesitaría cuando lloroTe hecho de menos...Estábamos hechos el uno para el otroYo estoy aquí para siempreTodo lo que alguna vez quise era para ti.Me cuesta respirar...
biar..mungkin ada yang xfaham..biar xfaham..aku luahkan je apa aku rasa sebab aku rindu dia!

Keadaan yang tidak stabil..salah aku?

Sedang aku menghayati keindahan malam...aku ternampak seekor kunang2...4 sem aku kat cni(satu sem l.i) first time aku nampak kunang2..memang aku nampak...tapi, kenapa tetiba ada...then...BANG!...iDEA dalam otak aku masuk masuk dan terus masuk...yes...ini yang nak aku lakukan sem ini...hehehe...aku akan ubah ckit la diri aku sem ni..sebenarnya dari awal aku da terpikir nak wat..cuma...mula2 agak tekanan sedikit ye..hehehe...sekarang...i found my own way to be 'the new me'...what is it? what is it? u might ask...my answer...just wait dear...without your notice( might) u will see changes...hahahaha...think outside the box...yesss
Toodles!

Thursday, 3 September 2009

Mana sahabat aku...


Aku ke kelas...aku berjalan...sorang2...aku teringat suatu ketika dahulu...semua nya best je..amat seronok...tapi sekarang...aku rasa macam lain...lain sangat..ye...aku sering dengar..


"Jangan terlalu ikut emosi..."


Memang aku cuba...tapi..mungkin anda, anda dan anda xrasa macam yang aku rasa...sedih sgt...memang aku tahu dan ambil semua yang berlaku dari segi yang positif..tapi, aku adalah aku..dan xmampu jadi yang lain...


Aku masuk dalam kelas...aku senyum...kerana kita mesti gembira bila timba ilmu..kita kena minat..dan aku sedaya upaya utk belajar..aku betul2 inginkan perubahan dalam hidup aku..cuma kadang2 aku rasa aku da xde sokongan yang aku ada dulu...lama sangat xbertegur..aku sedih sgt sebab sampai sekarang aku masih belum bertegur...aku seperti hilang kata2 semangat utk aku...


Kawan2 aku semua bergelak tawa bersama..tapi, kenapa aku xboleh bersama mereka di saat itu? Kenapa aku bukan lagi bersama mereka? Aku tanya...bukannya aku xde jawapan..cuma aku tersentap dengan apa yang telah berlaku...aku akui kesalahan aku...dan aku minta maaf sgt...


Disini, aku amat berharap keadaan mampu kembali sepertia sedia kala...aku rindu untuk tidak jauh dari kau...


Malam ni, aku nampak...still macam dulu...biarlah...tadi ada perjumpaan kat P.I...perihal program bubur lambuk serta forum dan juga ceramah(keesokannya)...Aku harap semua berjalan dengan lancar dengan izin Allah swt...


Insyaallah..bila kita buat sesuatu dengan keikhlasan hati...pasti segalanya akan lancar...


Terima kasih sebab sudi meluangkan masa membaca blog saya...


Toodles!

Tuesday, 1 September 2009

Hot chocolate and mint.....Soothing..


As i followed syeira for "sahur"...i realised that it has already been more than a week since we started to fast....sungguh cepat masa berjalan...memang cepat...sedar xsedar....da seminggu peristiwa tu berlaku n until now we haven't spoken to each other..yup...rindu gak la....k....xpe...abaikan...ehehhehhehe....


K....back to the 'bersahur' part...ku berjalan menuju ke cafe...tapi, mmg aku xselera nak makan apa2..kecuali minum air milo ais...yum....aku nak kejut jiha...tapi, xbg tahu dia awal2...keciAN pulak men redah je kang....xpe naji...esok kita gi sesama...lagipun...sahur ni...syeira yang kejot aku...sem ni rajin kawan kita tu turun sahur...hehehhe....


kat cafe td...satu kedai je bukak...memang penuh...lagi la xde mood nak makan...aku teman je Basir.....then aku pun nak gi bli air....time aku byr...syeira dgn muka sedih(ala2) dtg menuju ke aku dgn sebungkus nasi....


" Ramai sgt laki....aku sempat amek ni je...(nasi putih sahaja!)...."


Aku gelak la tgk syeira..kalo aku jd dia pun aku blah...pnoh jejaka2 kat Enak rezlin(satu2 nya yg bukak)...hehehe..then again...dia tetap g beratur balik...n sempat amek ikan 'jaket' sambal.....hehehe...alhamdulillah...


Thats all that i felt to blog for now...


Toodles!



Monday, 31 August 2009

THEORY STRUCTURE....Any idea??




Books!...loads of books...modules...reviews...notes....argghh!!...definitely a new semester has begun...assignments here and there....skrg ni aku stuck kat structure...dear...satu soklan da 3 jam nak jawab....lect xajo ag...da dpt assignment...huhu...


As i look down some old notes...nope...none of it helped me to answer the last question...adoyhhh....mcm mana ni....final 50-50...mmg sengal...entahlah....bila nak ciap..aku xtaw....susah gak la sem ni...adik2 awam...be ready for ur 5 th semester....mwahahahha....
Ni baru theory structure...geotechnic , Building Management, Mathematics 3...gilak la....this is the best semester yet!(currently...)...huhuhu..(sarcasms....)


serabut otak aku nak wat ni....kalo final 5 jam mcm mana??.....hmmmm...



Toodles!

Saturday, 29 August 2009

Tale as old as time...



Sape entah candid



I was just lying on my bed with the music playing in my ears...suddenly...track number 4...a song titled dreaming of u...by the late Selena....romantic...sad song...it reminded me of so many things that happened in my life..

Aku suka sgt lagu tu..cam best sesangat...if u guys wish to listen to it too....sambil aku update blog aku..aku chat dgn abg hermas...hehehe..aku minta abg hermas send pic time dia konvo dlu...miss sume abg2 n kakak2 aku...walaupun da lama..aku ttp share dg korang...mereka la senior jpk aku..hehehe...




Aku n abg hermas...setelah lama mengenali dia..bru ak dapat bergambo dgn dia berdua je...hehehehe..org glamour la katakan....



Senior-senior ku sayang....sentiasa diingati..dorang byk aja aku...



...JPK....

Toodles!

Bersahur.....




Aku sedang berjalan di satu tempat yang agak cantik...aku pandang keliling...memang indah...tetiba ada satu suara yang sayup2 kat belakang aku....


"Putri....Putri....."


Aku buka mata...kat bilik...mana kawasan yang cantik tu??!!...Syira kat sebelah aku...bilik gelap ag..dia cucuk2 aku dgn jari dia...sengal...aku wat bodo je....still berselimut...dia ajak g sahur...ngee...Aku masih kaku kat katil...mata aku mmg xleh bukak tyme tu....Kecian pulak kat syeira akuh tu...aku pown bgn..(mata pejam ag)...Time nak g cafe...aku perasan yang kita org pertama yang bukak gate kamsis perempuan...terimbau kata2 najiha...


"Aku xpenah jd org first yg bukak gate ni", kata naji sambil kunci gate asrama pas meeting yg abes kul 12 lebih tu...

"Sama ngan aku naji.."...Jawab aku..hehehehe...najii....aku da ada experiance bukak gate first..ngee......


Aku ngan syeira g bli nasi goreng...aku mam lauk ayam goreng je..syeira ikan...pastu dua2 sakit peut.....huhuhuhu(eyot....Naji cukup benci eja mcm ni)...hehehhehe....k la....aku nak sambung tdo...tapi nak tunggu sejam dlu...nnt perot buncit...lama kelamaan jadi macam dlu aku kang...tobat!...


Toodles!

Friday, 28 August 2009

Selamat Berbuka sume!!!

Azan telah berkumandang....hah! Makan kurma dlu laaa!!...Aku suh syira..hehehe....lama aku xupdate blog kan...nways..korang sume sehat?? maleh la nk wat in english da...dorang yg bce pon da xde blog..ngee...hari ni patotnya aku blek...tapi..ahad ni aku ada ceramah keta lak...huhu...xpe mummy...nnt ina blek ye..mish my familyyy....huhuhu...rakan2 kelas aku sume balik...ain blek esok..hehehe....aku nak study cepat2 dgn ain sblom dia terlepas..huahua...
Minggu ni agak tertekan bagi aku..yup...aku nangis..aku glak...aku masak????...eh...mlampau!...aku bli je makanan...sunyi sepi je suasana kamsis...dlu...entahlah...abaikan..yang penting...aku leh troskan hdup mcm biasa...kepada dia...aku rindu dia...aku bg dia masa...xpe...nways...selamat belajar kepada sume..n slamat berpuasa kepada seluruh DUNIA!..hahahha...bingai...sambil aku type ni...syira dok bce blog ak..sebok ah..ngeee
Toodles!

Wednesday, 12 August 2009

Aku da malas...



Assalamualaikum
Yes...its official...im lazy ...so damn lazy to be thinking about men...they=problems...gurls do agree...especially Naji...hehehe...Aku sbenarnya bukanlah betukar menjadi lesbian...seperti Ellen Degeneres...owhh tidakk(btol ke eja nama hang Ellen)..hehehehe...halal la...huhu...aku lebih suka macam ni...xterikat dgn sesape...mmg..hati aku memang sayang dia..tapi, smopai bila aku nak biarkan hati aku xterjaga kan????

hahahha...wahai kawan2...walaupun ku xsecantik Keira Knightly...ataupon x se hot Denise Richards...aku ttp aku...aku sayang aku....hahahha...cintailah diri sendiri sebelum org lain...kan B??? hehehe..

Esok blek poli...adeyhhh..maksudku...sat je ag...ada check H1N1...DASAT SUNGGUH KAN??

Aku usha buletin kat myspace...ZaHiDa COMEL...semangat copy paste warning dri laman web psis..ngee....huhu..memang benar..ramai da x bersama kita gara2 penyakit kotor ni...huhuhu...bingai...k lah...aku nak kemas2...nnt xcukup ag bju n kena bli kat sg bsau ag...

Toodles!

Sunday, 2 August 2009

Poly Time!


Well...its back to be a regular student now...regular????...a new semester started..and..i actually feel that i wanted to start a new life...but...got stuck again joining organisato9ns and stuff...Yup! JPK...many people disagree that JPK is important and should be the priority...and that many people are telling the truth..but..i like to spice up my life a little..thats y i joined this...sacrifice? yes i guess...its actually for my junior...they need to know lot of things...lots to be taught and learned...

JPK...its just a name for most people...but a loving memory for me...

Yesterday was JPK's first new semester program...gotong royong...overall i think...its great and it went moothly....eventhough there are problems here and there..we still manage to hide it..and alhamdulillah....

I guess this is all for now...it's one in the morning...my roomate is sleeping on the floor coz its hot ...yup..tonite is kind of warm...huhu...

i'll be joing her..n u guys...thanks for reading and take care...

TOODLES!

Monday, 1 June 2009

Fun+Released+Wackos+Humans

Fun+Released+Wackos+Humans
+Enjoy+Happy=Us!

Last night....no water...what a misery...Thoughts burning in my mind....dont go...dont go...my boyfriend expect us to meet up...it has been a while since we hang out...miss him...+TIRED!

For my love...anything will do lah..(poyo je)...So..he came to my house the day after...I wore a simple outfit...(last minute fashion sence+ME=Horrid!!)....Anyways....we went to Midvalley..where our friend from school waited almost more than an hour for us....(Jangan Marah Hycarl!)..Hehehhe...It has been a while since the last time we chilled...

We laugh...We crack jokes...and

'New Message'
'Naji Cute'

"Put, aku jadi kuar..da dalam train pown"

Yay!..Ley hang...aku ajak Ninah, but she can't make it...No worries B...We can hang out some other time...Putrajaya Baby!!

We went bowling...tottaly fun! Hilarious seeing Hycarl and Apis crack a joke or two...Naji joined the fun after the second throw...
Well....here are the results...!






Okay....Not the last result...but...i bet you guys can predict who won..huhuhu....A very good and positive way to let everything out...anger, hatred....out you go!! Me and naji had a blast with those two wackos whom i care a lot!..hehe....





Had fun!!...Naji sengal..hahhaha


Fun...tottaly...but, Naji had to go back early...she had to go to her office...Meanwhile the three of us watched a movie






"Angels And Demons"






A Ron Howard Movie...His creations is fantastico...best gilerrr...hehehhe






Later...we took our dinner...At burger king....we laughed our guts out...well...i know i did..hehehe..hycarl and apis are two funny guys






Funny+Funny=Funny2=Hilarious!!



Funny guys,Hafiz and Hycarl.....luv ya guys lots!


Love apis more...hahahhaha....





















After a long day+night...We had to stop....It was fun....Haikal yang sengal...my happy go lucky boyfriend...h3ehehhe....a happy day for me....released!

Thanks guys!


Toodles!!



Also....wanna be rich fast...i have the answers....jom jadi kaya!! Klik di banner....belum cuba belum tahu....lihatlah aku...Happy..duit masuk sambil goyang kaki.je...believe me!


Saturday, 30 May 2009

Get rich within a week! !!!!!



Salam Sahabat semua!!! Aku nak share ngan korang rahsia aku dapat RM 1000 ++ dalam masa seminggu saje! Betul..aku tak tipu....korang just kena follow link yang aku sediakan....Aku sendiri tak caya...aku cek akaun aku...fuhh!!!! Memang masyuk....kalo korang xcye...usha la link bawah ni....korang xkan menyesal!


Serious! Belum cuba belum tahu....Aku xkan tipu korang....

Toodles!!

Inspired by a dream

Inspired by a dream





You come here to do certain

specific

things.

You may have one task

or many.

Your tasks may be obvious to you.

or you may need time,

effort,

maybe struggle

even to clarify

your tasks.

You may never quite even clarify your task

until the moment

your time in this body

ends.
You may work on your task for years

before you realize,

“This is my task.”

The tasks you came to perform

may take the whole of your life

or be done in an instant.
You may be aware

you are performing your life task

while you do it.
You may perform your task quickly,

hardly noticing

anything special,

unaware

you are doing the task

you came to do

while you do it.
Your task may be so easy,

obvious and

natural,

you never even wonder,

"What is my task?"

Your unique blend

of talents and interests

may lead you

to your task

and you just do it.

Or, your task may be a constant,

unpleasant

struggle

you fight

every step of the way.

Your task may be noble and wonderful

and gain you recognition,

rewards and honors.

Or, it may be simple, totally unnoticeable by anyone else.

Thursday, 28 May 2009

Aku Hanya Mahu Teruskan Hidup Seperti Biasa

Aku Hanya Mahu Teruskan Hidup Seperti Biasa




I sMiLe wHeN I ThInK Of yOu..

Assalamualaikum WBT

Di sini

ingin aku coretkan sebuah ceritera seorang puteri

Dulu, seorang gadis yang periang dan ceria

Aku mengenalinya sejak aku dilahirkan..

Kami kawan rapat

Boleh dikatakan semua aku cerita pada dia

Dia amat memahami aku

Hari berganti hari

Bulan Berganti Bulan

Tahun Berganti Tahun

Dia semakin renggang dari aku

Aku semakin menjauhkan diri dari dia

Dia juga telah bertemu ramai kawan baru

Dia ajak aku untuk bersama dia

Jomlah

Kau ibarat nyawaku

Marilah

Aku memandang dia

Aku menolak...

Dan mula meninggalkan dia

Dia?

Dia teruskan hidup...

Tanpa aku disisi...

Dia tahu, aku masih memandangnya

Masih harap aku kembali berkawan dengan dia

Aku mahu, tapi, aku tidak mahu dengan dia sekarang

Dia berubah menjadi seorang yang mementingkan dunia

Bukan seperti aku kenalinya dulu

Kini dia dilanda pelbagai masalah

Aku kasihan

Aku ingin bantu

Tapi, biar ia dijadikan sebagai pengajaran bagi dia

Biar dia sedar

Aku nampak dia

Aku tahu dia sedang bermasalah

Aku nampak dia menangis

Aku ingin kembali dalam hidup dia

Ingin ketawa bergurau senda dengan dia

Tapi, dia yang mencari masalah

Aku hanya ingin dia belajar

Aku tahu, pelbagai perkara yang telah dia lalui sepanjang hidupnya tanpaku

Dia lebih banyak menangis dari ketawa

Dia lebih banyak berfikir daripada bertindak

Dia kelihatan bingung

Aku kasihan lihat dia

Wahai teman sejati, aku akan kembali

Andai kau menyedari segalanya...

Aku ingin hidup seperti biasa bersamamu teman

Aku di dalam dirimu

Dulu kini dan selamanya

Sekian.

Tuesday, 26 May 2009

Putri Is Back!

Putri Is Back!
Assalamualaikum....

lama aku xupdate blog aku...to make it short....here are some pictures snaped during my bz momnets in updating my beloved blog..


lepak dengan my huney b and naji kat beger king..terserempak pula dengan bos aku



me and naji...baru jemput naji kat kl central...lepak kat umah aku


ni plak time aku keje malam....sampai kul 5 pagi....huhuh




first time g keje pkai spek.,..sume gelak kat aku..ampeh




aku dan apis....kami selepas berbaik




nie time aku gaduh...tros gi shopping dengan keluarga tercinta kat pavi!


time tggu kakak aku kat salon...bapak lama...kecian mummy



adik beradik yang suka habehkan duit...muahahahhaha...cowie mummy...still love u




Aku kuar ag dengan naji...time ni g spa...saje lepaskan tension....hehehe..rahsia naji...
setakat ni...nnt aku update...
toodles!