^_^

Daisypath - Personal pictureDaisypath Anniversary tickers

Thursday 17 May 2012

Bertunang dengan siapa cik putri?

Assalamualaikum... :)

Lama sudah saya tidak update blog ni.. ptg tadi ada lab..lama nye xmasuk lab... but i like it here.. best sngt smbung belajar.. saya baru sedar saya suka sangat belajar.. kalau saya tak puas hati mesti saya cari..alhamdulillah sejak dah masuk degree ni..makin rajin..mungkin baru nampak betapa pentingnya ilmu tu.. dah tua baru sedar..hehe...anyway, today a friend of mine yang lama ya amat tidak saya contact , menghubungi saya.. agak terkejut mana dia tahu num baru saya..but its ok ..no biggie gtu... she found out that im getting engaged soon... saya tak sangka la pulak dah kecoh... tp persoalan dia pada saya adalah... siapa orgnya? mana gambarnya?

kawan2 ..bukan saya tidak mahu kenalkan anda semua dgn bakal tunang saya...tp, just wait and see... bila kami nikah nanti akan lah sy heboh2kan siapa gerangan nya.. xgtu ?

saya bukannya apa..bukan nya sy xde gambar berdua dgn dia.. ade..cuma sy xnak pamerkan pada umum.. hal ini kerana sy segan...siapa yg ternampak.. ternampak lah.. siapa yg tidak, sy belum lagi rasa nk kngsi pic kami.. segan...

saya diberi nasihat utk jaga diri and nama keluarga.. dan itu sbb sy harus kawal gambar2 sy.. kat facebook pun mmg private sume.. insyaAllah ..ada berita baik, saya tak akan keberatan utk war2kan... semua dengan izin Allah...

Saya bersyukur... Allah telah memberi saya pelbagai di dunia ini.. dan dgn kelebihan itu, akan saya jaga semuanya..utk keluarga serta bakal suami..

kisah cinta saya yang lepas banyak ajar saya erti hidup.. jujurlah.. memang saya membesar dengan penuh kasih sayang serta cinta..cuma saya tidak pandai mengawal sebutan 'aku cinta padamu' tu... menyesal pun xde guna..tiada pun istilah first love dalam kamus hdup saya... selalu sangat menyebutnya kan..dush

now i am happy ^_^ alhamdulillah... semoga rasa happy serta semangat yg positive ini sentiasa ade utk saya.. dengan itu, saya akan lebih semangat utk melalui2 liku2 hidup dengan lebih tenang...

Pada kawan2 saya yang sedang bercinta..igt, memang seronok bercinta, tp kalau bukan kerana Allah swt..kita xkan dapat rasakan itu semua..kalau bukan kerana pengorbanan Nabi Muhammad saw..tidak lah kita boleh hidup seperti sekarang.. cintailah Allah swt lebih dari kita mencintai manusia... kasihlah Rasulullah lebih dari kita kasihkan manusia.. percayalah... anda akan tahu apa erti cinta berbalas ^_^.. alhamdulillah...

Semoga seronok and happy selalu readers :)

No comments: